Det er ikke kun børn, der elsker at bruge og undersøge nyt legetøj – voksenlegetøj er en god sælger på det danske marked. Siden 1960’erne, hvor sexindustrien for alvor viste sig i Danmark, har emnet været meget tabubelagt, dog er dette vendt i løbet af det sidste årti. Derfor ser man nu flere og flere af de danske forbrugere, der begynder at se sig om efter både lokale butikker, men også finde deres online favorit sexshop. Der er mange fordele ved at vælge de online shops, fremfor fysiske butikker, dog er mange for nysgerrige til ikke at skulle føle på produkterne.

Man kan næsten ikke komme udenom elefanten i rummet; ja- danskerne er ivrige købere og brugere af sexlegetøj. Dette emne er ikke noget man snakker om, medmindre man er tilhænger af swingerklubber eller andre fora, hvor man frit kan snakke om tingene. Mange forsøger at bryde isen i deres omgangskreds, ved at købe en dildo som fødselsdagsgave eller som en sjov gimmick ved en polterabend. Især blandt unge kvinder ses denne dille med at give en plastikdiller i fødselsdagsgave – især omkring 18- og 20års fødselsdagen. Dog er det ikke alle kvinder, der finder dette lige spændende.

Dét vi aldrig snakker om, men som mange køber i smug

Det er dog ikke kun markedet for kostumer, lingeri og voksenlegetøj der stiger i popularitet hos de danske forbrugere. Mange af de online sexshops ser en stigning i salget af større og dyrere varer – dem mange aldrig taler om. Dette kan være hjælpemidler til at pifte sexlivet lidt op, f.eks. er sexgynger, puder og onaniprodukter i stigende grad ved at vinde indpas hos de fleste forbrugere. Det er dog ikke kun de unge forbrugere, der benytter sig af nettets mange gode tilbud – man ser også at modne forbrugere på 40+ køber disse produkter.

Dette skyldes naturligvis den stigende accept af disse varer, man har set i løbet af det sidste årti. Man er ikke længere underlagt at skulle holde fast i samfundets gamle og forældede normer og holdninger, men kan selv skabe sig sine egne og springe med på de forskellige trends. Langt de fleste har hørt begreber som ’de gamle unge’, eller ’være ung med de unge’. Disse bruges i stigende grad om den nuværende generation af forbrugere, der i en alder af 35-60 år ikke er bange for at vise deres ansigter i sexshops eller på sexmesser.

Sexmesser, online sexshops og åbenhed er med til at belyse markedet

Der er mange grunde til, at de voksne nu tør at komme ud af skabet og stå ved deres køb i sexshops. Dette skyldes blandt andet et stigende fremmøde ved landets mange sexmesser, hvor man frit kan gå rundt og kigge på interessevækkende ting i et forum, hvor alle er ligesindede. Her gør det ingen forskel om man er høj eller lav, tyk eller tynd, erfaren eller uerfaren. Alle er velkomne og har man spørgsmål vil de mange sælgere gerne forklare og demonstrere på bedste evne.

Disse messer trækker samtidig andre nysgerrige mennesker til. Dette kan være folk, der aldrig har haft en dildo i hånden og som måske endda rynker på næsen af de produkter og varer man kan finde på en sexmesse. Dog er dette en øjenåbner for mange, der indser at voksenlegetøj ikke er så farligt som det ser ud til og at man ikke behøver at være til BDSM fordi man nyder hjælp fra et onaniprodukt. Dette medfører at salget i de mange sexshops stiger gradvist efter en messe, da folk har fået ny inspiration og viden samt lyst på at prøve noget nyt.

Forbrugernes penge bruges ofte i sexshops

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *