En af de sværeste ting jeg har mødt i mit er at vælge det rigtige tøj. Jeg arbejder i en bank, hvor der er uskrevne regler i forhold til tøj og andre ting. Jeg synes selv, at det er ret svært at forholde sig til uskrevne regler, fordi de ikke er skrevne. Hvordan skal man vide, hvad man burde tage på af tøj, hvis det ikke står i ens arbejdskontrakt? Det var et af de første spørgsmål, jeg stillede min chef, da jeg blev ansat i banken. Hun svarede, at man bare skulle kigge sig omkring og fornemme, hvad andre havde på af tøj. Men det er nemmere sagt end gjort, og alligevel valgte jeg at gøre det. Jeg kiggede omkring mig for at fornemme, hvad andre havde på, og her kunne jeg hurtigt danne et mønster, fordi alle havde skjorter på. Mændene havde flotte herreskjorter på, og kvinderne havde almindelige skjorter på. Med andre ord var skjorter en del af de uskrevne regler på min arbejdsplads.

 

Skjorter banner vejen for succes

Efter jeg lærte de uskrevne regler omkring tøj på min arbejdsplads, begynder jeg at blive bedre til at spotte andre uskrevne regler i banken. For eksempel lærte jeg, at man ikke skal gå ned i frokoststuen klokken tolv på slaget, selvom det er der, at frokostpausen starter. I stedet skal man vente i fem minutter som minimum. Forestil jeg mig siddende med mine flotte skjorter på, ja nogle gange tager jeg to eller flere med på arbejde, og jeg venter på at gå ned for at spise. Men når klokken bliver tolv bliver jeg nødt til at vente i flere minutter endnu. Selv med mine flotte skjorter kan jeg ikke komme uden om de andre uskrevne regler. Men jeg håber, at forstå skjorter ved det første skridt.

Kilde: Skjorteholder.dk

Skjorter er det bedste valg, hvis du vil fremstå professionel

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *