Træner du seriøst, er du småtspisende eller måske anorektiker, kan et solidt skud proteinpulver fra morgenstunden være en genial måde at sikre, at du får proteiner nok i din kost.

Proteinpulver er et godt kosttilskud uanset om du træner styrketræning eller bodybuilding eller du bare har valgt at få din anbefalede daglige mængde proteiner på andre måder end ved at spise dig igennem et bjerg af kød og andre animalske produkter.

Proteinpulver er nemt at få ind i kosten

Proteinpulver er nemt at få ind i kosten og kan fås i mange forskellige smagsvarianter, samt en helt smagsneutral version, der kan blandes med mad- og drikkevarer, der har smag i forvejen. Den neutrale variant er skattet af mange bodybuildere og styrketrænere, der vælger at tage deres proteinshake efter træning i enten juice eller kakaomælk.

Et skud protein fra morgenstunden

De mange smagsvarianter du kan få proteinpulver i, kan du udnytte allerede fra morgenstunden. Her kan du f.eks. blande proteinpulveret i en gang skyr og så vælge den smagsvariant, du har lyst til den dag. Det gør det muligt at variere morgenmaden efter humør – og er du småtspisende, kan det tit være netop humøret, der afgør hvilken smag du er til den dag.

Tag f.eks. omkring 150 g skyr, A38 eller yoghurt naturel og kom et scoop proteinpulver i efter eget valg. Har du lyst, kan du spice din morgenmad op med valgfrie frugter, f.eks. et halvt æble skåret ud i tern og en håndfuld blåbær. Du kan også bare spise proteinpulver blandet op i skyr og intet andet, hvis du ikke rigtig har lyst til at tygge på noget den morgen.

Valgmulighederne er utallige, især netop fordi du kan få proteinpulver i så mange forskellige smage. Eventuelt kan du vælge proteinpulver i samme smag som den frugt, du kommer i – så virker proteinpulveret ikke så fremmed og kemisk, som det ellers nemt kan gøre.

Du kan selvfølgelig også vælge den smagsneutrale variant og så give morgenmaden smag med de valgte frugter eller supplere op med havregryn eller musli, hvis det er mere interessant.

Her kommer opskriften:

  • 150 g skyr, yoghurt naturel eller A38
  • 1 mål proteinpulver med smag efter eget valg
  • ½ æble eller pære
  • 1 håndfuld blåbær eller andre bær efter eget valg.

Få et boost protein fra morgenstunden

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *